Dzielnica24.pl / Wydarzenia / Schudnij zdrowo w Nowym Roku

Schudnij zdrowo w Nowym Roku

14 grudnia 2017

Przełom grudnia i stycznia to tradycyjnie czas podejmowania postanowień. Często dotyczą one zrzucenia kilku kilogramów. Warto jednak mieć świadomość, że zadbanie o sylwetkę to przedsięwzięcie wymagające systematycznych, kompleksowych wysiłków przez dłuższy czas.

 

schudnij-w-nowym-rokuNie istnieje jedna, uniwersalna dieta cud, która sprawi, że w krótkim czasie zgubimy zbędne kilogramy i wyrzeźbimy sylwetkę. Osoby postanawiające schudnąć w Nowym Roku często chcą osiągnąć zbyt dużo zbyt szybko – co odbija się negatywnie na ich stanie zdrowia i sprawia, że narażają się na efekt jojo. Jak schudnąć zdrowo w Nowym Roku?

W zdrowym ciele zdrowy duch

Przede wszystkim, warto podjąć aktywność fizyczną. Jeśli jednak nie ćwiczyło się do tej pory, nagły, intensywny trening jest niewskazany – szybko wyczerpie organizm, może zniechęcić do odchudzania i w dodatku naraża ćwiczącego na kontuzje. Dobrze zacząć od niezbyt intensywnych ćwiczeń raz – trzy razy w tygodniu, a później dopiero poszerzać trening. Nie musisz od razu przebiegać maratonu – krótka przebieżka raz truchtem, raz marszem, raz biegiem, to już sukces. I przede wszystkim należy wybrać formę aktywności odpowiednią dla danej osoby, tak by była ona nie tylko środkiem do celu, ale także przyjemnością. Może lekcje tańca? Wizyty w siłowni u boku przyjaciółki? Albo zakup rowerka stacjonarnego i oglądanie seriali podczas ćwiczeń?

Ograniczyć jedzenie? Tak, ale słodyczy

Głodzenie się zaprzecza idei zdrowego odchudzania. Nawet jeżeli uda nam się zrzucić parę kilo, osłabimy przy okazji odporność, narazimy się na problemy zdrowotne i mamy niemal gwarantowane, że w przyszłości wystąpi efekt jojo. W bardziej skrajnych przypadkach może to sprzyjać anoreksji albo bulimii. By schudnąć zdrowo, trzeba przede wszystkim ograniczyć słodycze oraz wyeliminować z jadłospisu dania bardzo tłuste i posiłki w fast foodach.

Zdrowo, smacznie, regularnie

Kluczem do zdrowej diety jest jedzenie regularnych posiłków, które dostarczą organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Ważne także, aby były podawane dość często (za to w mniejszych ilościach). Ciało przyzwyczajone do tego, że dostaje „paliwo” systematycznie, nie będzie tworzyć zapasów.

Jadłospis można ułożyć samodzielnie, kierując się paroma podstawowymi zasadami: lepiej gotować albo przyrządzać na parze niż smażyć, przedkładać chude mięso i ryby nad mięsa tłuste, ograniczać ilość cukrów, wprowadzać do diety warzywa i trochę owoców, nie spożywać zbyt wiele białego pieczywa. Dobrym pomysłem na przekąski mogą być koktajle warzywne – przygotowujemy większą porcję i nosimy je potem w butelce – albo lekkie zupy. Warto też zawsze mieć przy sobie na przykład jabłko – na wypadek, gdybyśmy nagle zgłodnieli. Pomoże to uniknąć pokusy kupna batonika.

Jeśli mamy problem z samodzielnym zaplanowaniem odżywiania, warto umówić się do dietetyka. Inną alternatywą jest catering dietetyczny Dąbrowa Górnicza – firmy takie jak Nutridieta dostarczają gotowe, zdrowe posiłki, co przydaje się zwłaszcza osobom nie mającym zbyt wiele czasu na gotowanie.

Pamiętaj, że zdrowe potrawy nie muszą być niesmaczne czy jednorodne. Wręcz przeciwnie – istnieje ogrom możliwości. Warto o tym pamiętać i urozmaicać jadłospis. Gdy brak nam pomysłów, można poszukać ich w Internecie. Jeśli zdrowe jedzenie jest smaczne po pierwsze czyni to osobę odchudzającą szczęśliwszą, po drugie – sprzyja silnej woli.

Zbilansowane, zdrowe posiłki i aktywność fizyczna powinny pomóc w uzyskaniu upragnionego celu.

Więcej w kategorii Wydarzenia