Outsourcing w firmie – warto, czy nie?
Outsourcing w firmie – na to rozwiązanie decydują się zarówno niewielkie, jak i bardzo duże przedsiębiorstwa. Czy rzeczywiście to się opłaca? Postanowiliśmy to sprawdzić!
Outsourcing w firmie – definicja
Outsourcing to pojęcie, które oznacza przekazanie wybranych zadań zewnętrznej firmie, która jest wyspecjalizowana w ich wykonywaniu. W ten sposób można odciążyć firmę i kadry zarządzające np. z obowiązku szkolenia nowych pracowników.
Outsourcing – zalety, zagrożenia
Outsourcing niesie za sobą wiele korzyści dla przedsiębiorstwa, ponieważ pozwala na bardziej efektywne wdrażanie procesów w firmie. Dzięki temu rozwiązaniu przedsiębiorstwo zyskuje dostęp do nowych technologii oraz pracowników, którzy posiadają cenną wiedzę.
Dodatkowe zalety to:
l Optymalizacja kosztów związanych z rekrutacją i szkoleniem nowych pracowników,
l Większe zyski dzięki temu, że przedsiębiorstwo może się skupić na głównych zadaniach generujących dochód (np. sprzedaż bezpośrednia), bez martwienia się o inne aspekty (np. logistykę lub marketing),
l Oszczędność czasu,
l Większa elastyczność firmy,
l Możliwość wykonywania większej ilości zleceń,
l Rozwój przedsiębiorstwa zgodnie z panującymi trendami.
Zagrożenia, jakie mogą się wiązać z takim typem współpracy to np. ryzyko, że wybrana firma okaże się niekompetentna i nie wykona solidnie swojego zadania. W efekcie przedsiębiorstwo może stracić dużo czasu, nie osiągnąć zamierzonych celów, a nawet stracić pozytywną reputację na rynku. Przedsiębiorca, który decyduje się na outsourcing, musi także uważać na kwestie związane z udostępnianiem firmowych danych – wykorzystanie niektórych informacji na zewnątrz może przynieść bardzo poważne konsekwencje!
Przykłady outsourcingu
Outsourcing może dotyczyć wielu różnych usług, od marketingu, przez logistykę, po rozmaite usługi księgowo-finansowe oraz usługi IT. Jeśli chodzi o działania reklamowe, zewnętrznym podmiotom można zlecić zarówno prowadzenie kampanii w social media, jak i bardziej „namacalne” działania, np. wyprodukowanie opakowań reklamowych spersonalizowanych zgodnie z potrzebami marki. Takie rozwiązanie może się bardzo opłacić!
Więcej w kategorii Inwestycje
Rodzaje wędlin i ich właściwości
Idąc do sklepu spożywczego, stajemy przed szerokim wyborem wśród wędlin. Wielu dostępnych produktów nie mieliśmy nigdy okazji spróbować, część widzimy pierwszy raz na oczy. Jakie wyróżniamy rodzaje wędlin i czym one się od siebie różnią? Świadomość tych informacji z pewnością ułatwi zakupy spożywcze i być może otworzy nas na nowe, nieznane produkty. Dowiedz się więcej, gdzie kupić dobre wędliny w Katowicach!