Dzielnica24.pl / Inwestycje / Outsourcing w firmie – warto, czy nie?

Outsourcing w firmie – warto, czy nie?

30 lipca 2019

outsourcing-w-firmie-warto-czy-nieOutsourcing w firmie – na to rozwiązanie decydują się zarówno niewielkie, jak i bardzo duże przedsiębiorstwa. Czy rzeczywiście to się opłaca? Postanowiliśmy to sprawdzić!

Outsourcing w firmie – definicja

Outsourcing to pojęcie, które oznacza przekazanie wybranych zadań zewnętrznej firmie, która jest wyspecjalizowana w ich wykonywaniu. W ten sposób można odciążyć firmę i kadry zarządzające np. z obowiązku szkolenia nowych pracowników.

Outsourcing – zalety, zagrożenia

Outsourcing niesie za sobą wiele korzyści dla przedsiębiorstwa, ponieważ pozwala na bardziej efektywne wdrażanie procesów w firmie. Dzięki temu rozwiązaniu przedsiębiorstwo zyskuje dostęp do nowych technologii oraz pracowników, którzy posiadają cenną wiedzę.

Dodatkowe zalety to:

l Optymalizacja kosztów związanych z rekrutacją i szkoleniem nowych pracowników,

l Większe zyski dzięki temu, że przedsiębiorstwo może się skupić na głównych zadaniach generujących dochód (np. sprzedaż bezpośrednia), bez martwienia się o inne aspekty (np. logistykę lub marketing),

l Oszczędność czasu,

l Większa elastyczność firmy,

l Możliwość wykonywania większej ilości zleceń,

l Rozwój przedsiębiorstwa zgodnie z panującymi trendami.

Zagrożenia, jakie mogą się wiązać z takim typem współpracy to np. ryzyko, że wybrana firma okaże się niekompetentna i nie wykona solidnie swojego zadania. W efekcie przedsiębiorstwo może stracić dużo czasu, nie osiągnąć zamierzonych celów, a nawet stracić pozytywną reputację na rynku. Przedsiębiorca, który decyduje się na outsourcing, musi także uważać na kwestie związane z udostępnianiem firmowych danych – wykorzystanie niektórych informacji na zewnątrz może przynieść bardzo poważne konsekwencje!

Przykłady outsourcingu

Outsourcing może dotyczyć wielu różnych usług, od marketingu, przez logistykę, po rozmaite usługi księgowo-finansowe oraz usługi IT. Jeśli chodzi o działania reklamowe, zewnętrznym podmiotom można zlecić zarówno prowadzenie kampanii w social media, jak i bardziej „namacalne” działania, np. wyprodukowanie opakowań reklamowych spersonalizowanych zgodnie z potrzebami marki. Takie rozwiązanie może się bardzo opłacić!

Więcej w kategorii Inwestycje

3pit-podatki

Kwota wolna od podatku. Ile wynosi w Polsce?

Kwota wolna od podatku to jeden z bardziej kontrowersyjnych tematów jeśli chodzi o sprawy finansowe Polaków. Wszyscy jednogłośnie uważają, że suma rocznych dochodów, za które nie trzeba płacić podatku Urzędowi Skarbowemu jest zbyt mała i w żaden sposób nie jest w stanie pomóc osobom, które zarabiają najmniej. Ile wynosi kwota wolna od podatku w Polsce? […]