Dzielnica24.pl / Wydarzenia / Jak wyrzeźbić biceps?

Jak wyrzeźbić biceps?

27 marca 2017

Bicepsy (mięśnie dwugłowe ramienia) to jedne z najbardziej popularnych mięśni, o których marzy prawie każdy mężczyzna. Bicepsy składają się z dwóch głów: długiej, znajdującej się na zewnątrz i krótkiej, leżącej po wewnętrznej stronie ramienia. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom bicepsy można ładnie rozbudować i wyrzeźbić. Aby jednak skutecznie je wyrzeźbić, potrzebne są odpowiednie przyrządy.
shutterstock_199724045a

Sztanga

Jednym z najpopularniejszych przyrządów do ćwiczeń na biceps jest sztanga. Zginanie przedramion ze sztangą to ćwiczenie, które bardzo korzystnie wpływa na rozwój bicepsów. W tym ćwiczeniu łokcie muszą być nieruchome, utrzymane w jednym położeniu równolegle do ciała.

Sztanga to idealny sprzęt do ćwiczeń na rozwój siły. Zginanie przedramion ze sztangą to podstawowe ćwiczenie dla osób początkujących i średnio zaawansowanych, które pragną zwiększyć siłę i masę mięśniową rąk.

Hantle

Hantle to kolejny bardzo popularny sprzęt, przy pomocy którego wykonuje się ćwiczenia na biceps. Trenując z hantlami mamy bardzo duży, praktycznie nieograniczony wybór ćwiczeń. Ćwicząc z hantlami można stawiać sobie coraz to nowsze zadania.

Zginanie przedramion

Zginanie przedramion na modlitewniku – to kolejne ćwiczenie na rozbudowanie i wyrzeźbienie bicepsów. Jest to ćwiczenie izolowane dla bicepsów. Można je wykonywać ze sztangą najlepiej łamaną i z hantlami. Podczas tego ćwiczenia do pracy najbardziej zaangażowana zostaje głowa długa, a obciążenie najbardziej skierowane jest na dolną część bicepsa znajdującą się najbliżej stawu łokciowego.

Ćwiczenie to nie należy do skomplikowanych, ale szczególną uwagę należy zwrócić na prostowanie ramion. Należy je prostować bardzo powoli i płynnie. Ćwiczenie można wykonywać jedną ręką przy pomocy hantli, dzięki czemu mięsień zostanie bardziej zaangażowany do pracy.

Zginanie przedramion w oparciu o kolano to kolejne ćwiczenie izolowane dla mięśni dwugłowych ramion. Pozwala doszlifować ich formę. Jest to ćwiczenie przeznaczone dla osób średnio zaawansowanych i zaawansowanych.

Podciąganie na drążku

Biceps jest aktywny prawie w każdym ćwiczeniu na plecy. Podciąganie na drążku to ćwiczenie, które buduje zarówno szerokie plecy, jak i potężne ramiona. Aby jednak odpowiednio wyrzeźbić ramiona, należy ćwiczyć podchwytem (z palcami skierowanymi w kierunku ćwiczącego). Ten sposób podciągania aktywizuje pracę bicepsów, dzięki czemu szybciej rozrasta się tkanka mięśniowa w tych okolicach.

Więcej w kategorii Wydarzenia

reklama-w-google

Reklama w Google – Pokaż swój biznes w Internecie

Liczba internautów rośnie z roku na rok – to w Internecie szukamy informacji oraz interesujących nas produktów i usług, tutaj robimy zakupy i dzielimy się opiniami. Z wyszukiwarki Google korzysta miesięcznie około 20 milionów Polaków, co stanowi 93% wszystkich internautów.